උසස් පෙළට ගුරුවරු හිඟයි - අවුරුද්දකට ටියුෂන් වලට රු.බිලියන 210ක් ගලනවලු!
රටේ අධ්යාපන ක්රමය බරපතල අර්බුදයකට මුහුණ දී ඇති අතර, විශේෂයෙන් නාගරික ජාතික පාසල්වල අ.පො.ස. උසස් පෙළ පන්තිවල ගුරුවරුන් 30,000කට ආසන්න හිඟයක් පවතින බව පිළිගත්තද, රජය මේ සම්බන්ධයෙන් ඵලදායී පියවර ගැනීමට අපොහොසත් වී ඇති බව ලංකා ගුරු සංගමය පවසයි.
සංගමයේ ලේකම් ජෝසප් ස්ටාලින් මාධ්ය වෙත පවසා ඇත්තේ, කොළඹ වැනි නාගරික ප්රදේශවල ජාතික පාසල්වල සිසුන් මෙම ගුරු හිඟයෙන් දැඩි ලෙස පීඩාවට පත්ව ඇති බවයි.
පවතින ගුරුවරුන් අධික වැඩ බරකින් පීඩිතව සිටින අතර, විශේෂයෙන් විද්යාව, ගණිතය, සහ තොරතුරු තාක්ෂණය වැනි විෂයයන් ඉංග්රීසි මාධ්යයෙන් ඉගැන්වීමට සුදුසුකම් ලත් උපාධිධාරී ගුරුවරුන්ගේ තීරණාත්මක අවශ්යතාවක් පවතින බව ජෝසප් ස්ටාලින් අවධාරණය කරයි.
මෙම තත්වය බරපතල අර්බුදයක් බව ඔහු පෙන්වා දෙයි. ගුරු හිඟය හේතුවෙන් විශ්වවිද්යාල ප්රවේශයට සූදානම් වන දහස් ගණනක් සිසුන්ගේ අධ්යාපන ගුණාත්මකභාවය අඩාල වන බවට ඔහු අනතුරු ඇඟවීය. මීට අමතරව, හිටපු අග්රාමාත්ය හරිනි අමරසූරිය පවසා තිබුණේ, රට පුරා ගුරු පුරප්පාඩු 40,000කට වඩා පවතින අතර, ඉන් 2,652ක් ජාතික පාසල්වල බවයි.
මෙම පුරප්පාඩු පිරවීමට උත්සාහ කළද, නිලධාරිවාදී බාධක සහ නීතිමය අභියෝග මගින් එම ක්රියාවලිය ප්රමාද වී ඇති බවත්, සිසුන් සහ ගුරුවරුන් යන දෙපාර්ශවයම අවිනිශ්චිත තත්වයකට පත්ව ඇති බවත් ඇය සඳහන් කළාය.
[IPVIXDI
මෙම ගුරු හිඟයත් සමඟ බොහෝ සිසුන් සහ දෙමාපියන් විධිමත් අධ්යාපන ක්රමයේ හිඩැස් පිරවීමට පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති වෙත යොමු වී ඇත.
පේරාදෙණිය විශ්වවිද්යාලයේ මානව ශාස්ත්ර හා සමාජ විද්යා පශ්චාත් උපාධි ආයතනයේ අධ්යක්ෂ මහාචාර්ය වසන්ත අතුකෝරල පවසන්නේ, පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති ක්ෂේත්රයට වාර්ෂිකව රුපියල් බිලියන 210ක පමණ ආදායමක් ගලා එන බවයි.
“පාසල්වල ගුරු හිඟය නිසා ඇතිවූ රික්තය පිරවීමට පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති මත යැපීමෙන් රුපියල් බිලියන 200කට වැඩි මුදලක් මෙම ක්ෂේත්රය තුළ සංසරණය වනවා,” යැයි මහාචාර්ය අතුකෝරල පවසයි.
විශේෂයෙන් උසස් පෙළ සිසුන් සඳහා පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති ලාභදායී ව්යාපාරයක් බවට පත්ව ඇති අතර, එම ක්ෂේත්රයේ ගුරුවරුන් සාමූහිකව වාර්ෂිකව රුපියල් බිලියන 210ක ආදායමක් උපයන බව ඇස්තමේන්තු කර ඇත. මෙම ආදායමට නාගරික ප්රදේශවල කුඩා පෞද්ගලික පන්තිවලින් ලැබෙන ආදායම ඇතුළත් නොවේ.
මෙම තත්වය විධිමත් අධ්යාපන ක්රමයේ අසාර්ථකත්වය පෙන්නුම් කරන අතර, උසස් පෙළ සිසුන්ගෙන් ලැබෙන ආදායම රුපියල් බිලියන 80ක් පමණ වන බවත්, රාජ්ය අධ්යාපනයට වඩා පෞද්ගලික උපකාරක පන්ති මත සිසුන් යැපීම එමගින් පැහැදිලි වන බවත් මහාචාර්ය අතුකෝරල සඳහන් කරයි.
එසේම, රාත්රී කාලයේ පැවැත්වෙන පෞද්ගලික පන්තිවල අහිතකර බලපෑම් පිළිබඳව ඔහු කනස්සල්ල පළ කරයි. “රාත්රිය දක්වා, සමහර විට මධ්යම රාත්රිය දක්වා පවත්වන පන්ති, අධ්යයන බරින් දැනටමත් පීඩිත සිසුන්ට අමතර ආතතියක් එක් කරනවා. තවද, අවිධිමත් උපකාරක ක්ෂේත්රය බොහෝ දුරට නියාමනය නොකළ, අධීක්ෂණය අඩු, බදු රාමුවකින් තොරව ක්රියාත්මක වනවා,” යැයි ඔහු පෙන්වා දෙයි.
