උසස් පෙළ සිසුන් සඳහා නව චක්‍රලේඛයක්

Report

ශ්‍රී ලංකාවේ අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය විසින් නිකුත් කරන ලද විශේෂ චක්‍රලේඛයකට අනුව, පහසුකම් සහිත දිස්ත්‍රික්කයක පිහිටි පාසලක සිට දුෂ්කර දිස්ත්‍රික්කයක පාසලකට අධ්‍යයන පොදු සහතික පත්‍ර (අ.පො.ස.) උසස් පෙළ හැදෑරීම සඳහා සිසුන් ඇතුළත් කිරීමේදී තාවකාලික අනුයුක්තියක් ලබාදීමේ නව ක්‍රමවේදයක් හඳුන්වා දී ඇත. මෙය ප්‍රථම වරට හඳුන්වා දෙන ක්‍රමවේදයක් බව අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය සඳහන් කරයි.

චක්‍රලේඛයේ ප්‍රධාන අංග

  • තාවකාලික අනුයුක්තිය:

පහසුකම් සහිත දිස්ත්‍රික්කයක පාසලකින් දුෂ්කර දිස්ත්‍රික්කයක පාසලකට උසස් පෙළ සිසුවකු ඇතුළත් වන විට, එම පාසලේ පුරප්පාඩු තිබේ නම්, එම සිසුවා තාවකාලික අනුයුක්ත පදනමින් ඇතුළත් කරගත යුතුය.

සිසුවා උසස් පෙළ විභාගයට පෙනී සිටිය යුත්තේ මුලින් ඉගෙනුම ලැබූ පහසුකම් සහිත පාසලේ සිසුවකු ලෙසය.

විශ්වවිද්‍යාල ප්‍රවේශ ලකුණු (Z-score) සලකා බැලීමේදී ද, සිසුවා පහසුකම් සහිත දිස්ත්‍රික්කයේ සිසුවකු ලෙස සලකනු ලැබේ.

  • දුෂ්කර දිස්ත්‍රික්ක:

චක්‍රලේඛය අනුව, නුවරඑළිය, හම්බන්තොට, යාපනය, කිලිනොච්චි, මන්නාරම, මුලතිව්, වවුනියාව, ත්‍රිකුණාමලය, මඩකලපුව, අම්පාර, පුත්තලම, අනුරාධපුරය, පොළොන්නරුව, බදුල්ල, මොණරාගල, රත්නපුර යන දිස්ත්‍රික්ක දුෂ්කර ලෙස නම් කර ඇත.

  • 11 ශ්‍රේණිය දක්වා පමණක් පවතින පාසල්:

පහසුකම් සහිත දිස්ත්‍රික්කයක 11 ශ්‍රේණිය දක්වා පමණක් පන්ති පවත්වන පාසලක සිසුවකුට උසස් පෙළ හැදෑරීම සඳහා දුෂ්කර පාසලකට යාමට අවශ්‍ය නම්, එම සිසුවා මුලින්ම එම දිස්ත්‍රික්කයේ උසස් පෙළ සහිත පාසලකට ඇතුළත් විය යුතුය.ඉන්පසු එම පාසලෙන් දුෂ්කර පාසලකට තාවකාලික අනුයුක්තියක් ලබා ගත හැක.

  • ලේඛනගත කිරීම සහ සහතික:

තාවකාලිකව අනුයුක්ත කරන සිසුන්ගේ තොරතුරු ගොනුවක් සහ ලොග් සටහන් දුෂ්කර පාසල මගින් නඩත්තු කළ යුතුය.අස්වීමේ සහතික (Leaving Certificate) නිකුත් කළ හැක්කේ පාසල් අධ්‍යාපනය අවසන් වූ පසු මුල් පාසල (පහසුකම් සහිත පාසල) මගින් පමණි.

අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශ ආරංචි මාර්ග පවසන පරිදි, ඇතැම් සිසුන් හිතාමතාම උසස් පෙළ හැදෑරීම සඳහා දුෂ්කර දිස්ත්‍රික්කවල පාසල් තෝරා ගන්නා බවත්, එහි යටි අරමුණ වන්නේ අඩු Z-ලකුණු (Z-score) මත විශ්වවිද්‍යාල ප්‍රවේශය ලබා ගැනීම බවත් හඳුනාගෙන ඇත. මෙම පිළිවෙත දුෂ්කර පාසල්වල ඉගෙනුම ලබන සිසුන්ට අසාධාරණයක් ඇති කරන බවත්, එය වැළැක්වීම සඳහා මෙම චක්‍රලේඛය නිකුත් කර ඇති බවත් අමාත්‍යාංශය පවසයි.

මෙම නව ක්‍රමවේදය මගින්, දුෂ්කර පාසල්වල සිසුන්ට විශ්වවිද්‍යාල ප්‍රවේශයේදී ලැබෙන විශේෂ සලකා බැලීම් (preferential treatment) ආරක්ෂා කිරීම අපේක්ෂා කෙරේ, එමෙන්ම පහසුකම් සහිත දිස්ත්‍රික්කවල සිසුන්ට තාවකාලිකව දුෂ්කර පාසල්වල ඉගෙනීමට අවස්ථාව ලබා දෙයි, නමුත් ඔවුන්ගේ Z-ලකුණු ගණනය කිරීමේදී ඔවුන්ව තවමත් පහසුකම් සහිත දිස්ත්‍රික්කවල සිසුන් ලෙස සලකනු ලැබේ.